DETALJI NOVOSTI

06.03.2009.

“Bitka za Boga” na ulicama europskih gradova

„Bitka za Boga“ koja se zadnjih mjeseci vodi između ateista i kršćana na ulicama Europskih gradova pretvorila se u pravo bojno polje. To ne bi bilo ništa neobično jer se ateisti i kršćani inače ne mogu složiti, no sve je prešlo na novu razinu jer se ovaj put bitka vodi na vrlo moderan način: oglašavajući svoja stajališta na autobusima. Mogli bi i reći – u nekim gradovima je napokon Božja riječ u pokretu!

Kampanju je započela Britanska humanistička organizacija koja je prva oglasila svoje ateističko stajalište na Londonskim autobusima s natpisom: “Vjerojatno nema Boga. Prestanite se brinuti i uživajte u životu.” Kršćanin Ron Heather, vozač u Londonu priča kako je jedno jutro došao na posao i ugledao svoj autobus oblijepljen ovom ateističkom reklamom. „Pomislio sam: Ja ovo ne mogu voziti po gradu!“ Heather se uputio predstojniku te odbio voziti takav autobus: „Ne mogu samo tako ostaviti svoje duboko uvjerenje kod kuće. Trebam biti kršćanin 24 sata, 7 dana u tjednu.“

Britanska humanistička organizacija je do sada sponzorirala 800 autobusa po Britaniji sa sličnim porukama. Ateistički natpisi: „Loša vijest je da Bog ne postoji, a dobra vijest je da vam nije ni potreban“ i „Zašto vjerovati u Boga? Zaboga, jednostavno samo budite dobri“ preplavili su i pojedine gradove u Italiji, Španjolskoj, Njemačkoj, Brazilu i Kanadi dok je vodeća reklamna agencija u Australiji odbila tiskati navedene reklame. Potaknute takvim natpisima, kršćanske organizacije su oglasile i svoja stajališta na autobusima kako bi uvjerili pješake u Božje postojanje. Plaćene su reklame s natpisima: „Bog sigurno postoji. Stoga, uključite se u Kršćansku stranku i uživajte u životu.“ „Ima Boga, vjerujte. Zato ne brinite i uživajte u životu.“ „Bezumnik govori u srcu: “Nema Boga! (Ps 53:2).”

Pojedine kršćanske crkve ne vide ništa loše u ateističkim porukama koje se vozaju Londonom. Metodistička crkva smatra da su provokativne ateističke poruke „pokrenule zdravu konverzaciju“ o postojanju Boga. „To ohrabruje ljude da razmišljaju o Bogu“ govori Paul Wooley. „Ako pročitate kako Bog sigurno ne postoji, to u vama pokreće slijedeće pitanje: a što ako postoji? Na taj način se preispituje zaboravljena problematika.“ Suprotno metodističkoj crkvi, svoje mišljenje imaju i neki vjernici koji smatraju da su ateističke poruke posve nelogične. „Na autobusima piše: „Vjerojatno nema boga, prestanite se brinuti.“ Zanima me kako će to ljude osloboditi briga? Ono o čemu se ljudi brinu danas su njihove bolesti, niske plaće, nepravda, samoća, nezaposlenost, preživljavanje… Ako i pomisle da nema Boga, to ih neće riješiti stvarnih briga“ govori kršćanin Rick W.

Poruke na reklamama odaju i profil naručitelja. To su osobe usmjerene na uživanje i razonodu, koje ovim oglašavanjem opravdavaju svoj životni stil. Nije na odmet spomenuti i humanistički sekularni smjer naručitelja (Britanska humanistička organizacija) koja kroz spomenutu kampanju promovira svoja načela da vjera nije način ni rješenje za ljudske probleme. Da se i bez Boga može postići napredak u stvaranju boljeg svijeta i to samo uz pomoć dobre volje i tolerancije svakog čovjeka.

Bitka za ljudska srca i umove je prešla na ceste. Uznemireni su različiti duhovi koji brinu zbog mogućeg utjecaja reklama na pješake Europskih gradova. Neki kažu na dobro, jer napokon mogu javno oglasiti kršćanska stajališta, a neki kažu na loše, jer će one sklone lagodnom životu utvrditi u krivom putu. No svakako oni koji se ne žale i koji najbolje prolaze u cijeloj priči su reklamne agencije koje dobro zarađuju na ovoj medijskoj hajci.

 

Autor: I. Š.

PODIJELI ČLANAK