Rođena je kao Canzetta Maria Staton u Hancevilleu Alabami, u farmerskoj obitelji. Kad nisu bili u polju, bili su u crkvi. U dobi od četiri godine, Candi je, po prvi puta, pjevala sama u crkvi, a do pete godine su je, zajedno s još četiri druge djevojčice, odabrali da pjeva u manjem vokalnom sastavu. Njezin otac je bio okorjeli pijanac i nije znao s novcem.
Gospođa Stanton je uzela djecu i preselila se u Cleveland k svojemu najstarijemu sinu. Njegova ih je žena vodila u crkvu pastora Jewela. Impresioniran njezinom očitom nadarenošću, pastor Jewel je pozvao tada desetogodišnju Candi i njezinu stariju sestru Maggie da pjevaju u sastavu. “Jewel Gospel Trio” je postigao relativan uspjeh u gospel vodama na turnejama s budućim gospel, r&b i soul genijalcima Arethom Franklin, Mahaliom Jackson i The Staple Singers.
Ipak, umjesto da je gradila karijeru, Candi se brzo upustila u brak i majčinstvo. Nakon sedam godina braka, zasitila se muževljeve ljubomore i fizičkog zlostavljanja. A kad joj se njezin pastor nabacivao, to je bila kap koja je prelila čašu i usred crkve se ustala i rekla: “Dosta mi je tebe, crkve i svih. Ja sam raskrstila s Bogom. Doviđenja! Pjevat ću blues.”
Tako je i bilo. Uslijedili su hitovi: “I’d Rather Be An Old Man’s Sweetheart”, “Sweet Feeling,” “Stand By Your Man,” “He Called Me Baby,” “Mr. & Mrs. Untrue,” “Too Hurt To Cry,” dok joj je “In The Ghetto” donio nominaciju za nagradu Grammy i pismo podrške od Elvisa Presleyja. Nakon 1976. godine, Candi je postala disko princeza s hitovima poput “Young Hearts Run Free,” “Victim,” “Nights On Broadway” and “When You Wake Up Tomorrow.” No, već je u ranim 80-ima proživljavala pravi pakao i puno je pila. “Imala sam tako malo samopoštovanja kad sam ušla u svijet zabave”, kaže ona. “Nisam imala nikog u svojoj obitelji tko bi mi bio uzor u samopouzdanju. Samo sam pod utjecajem alkohola mogla izaći pred sve te ljude i pjevati. Nisam se mogla ni zamisliti trijeznom na pozornici”. Također se suočavala sa zlostavljanjem i potlačivanjem koje je iskusila tijekom odrastanja uz oca alkoholičara. “Istinski uzor nije umjetnik ili zabavljač, ta uloga pripada roditeljima”, kaže ona. “Ono što oni rade se uglavnom proteže kroz generacije. Moj otac bi pio i zlostavljao majku i njih dvoje bi se cijelo vrijeme svađali, a ja sam to sve gledala. Negdje sam duboko u srcu znala da to nije u redu, ali sam birala taj isti tip muškarca. Udala sam se za ‘istog’ muškarca više puta. Samo je drugačije izgledao i nosio drugačiju odjeću. “
Iz braka u brak stigla je i do četvrtog supruga, Johna Susswella, bivšeg bubnjara skupine Ashford & Simpson, koji je bubnjao i s Dianom Ross, Steveom Winwoodom itd. Kako je on duboko zaglibio u ovisnost o kokainu, nije joj mogao pružiti stabilnost za kojom je toliko žudjela. Candi se izvukla iz alkoholizma, okrenula se Bogu i predala svoj život Kristu tek 1982. godine, nakon što je vidjela da je njezin muž John Susswell postao nanovorođeni kršćanin. Također se vratila u gospel vode. Zajedno sa svojim mužem osnovala je Berach Ministries u Atlanti. Candi je prestala pjevati ‘svjetovnu’ glazbu 1982. godine, a njezin gospel album prvijenac “Make Me An Instrument” dospio je na sedmo mjesto Billboard gospel liste te joj je donio treću nominaciju za Grammy.
Vrativši se na početak, Candi se bacila na gospel glazbu i uspjela je ponovo zapaliti vatru kao onda kad je bila mlada senzacija tog žanra. “Uvijek sam voljela biti autentična”, objasnila je u časopisu Jet 1997. godine. “Kad sam pjevala blues, tako sam se i osjećala. Bila sam stvarna. Živjela sam to. Kad sam bila spašena, promijenila sam riječi pjesama. Odrasla sam u crkvi i vratila se svojim korijenima”. 1986. godine je počela voditi program na kabelskoj pod nazivom ‘say yes!’ koji se usredotočio na služenje ugroženoj mladeži. “Ono što pokušavam učiniti je ponuditi glazbu s inspirativnom porukom zato što smo dopustili da rap ode predaleko sa svojom porukom”, Candi je objasnila u časopisu The Atlanta Journal. “Trebamo pjesme poput ‘Poštuj samoga sebe’, za djecu”.
“It’s Time” je naziv njenog albuma iz 1995.godine. Na tom albumu snimljen je hit broj jedan gospel glazbe – “Mama”. S tim albumom za Intersound Records, njezina je karijera r&b umjetnice krenula novim putem. Veliki hit “Mama” je 1996. godine proglašen pjesmom Državnog dana roditelja (National Parents’ Day), a u rujnu te godine je Candi izvela pjesmu na taj dan. Nakon toga su Candi (opet) pozvali u Bijelu kuću na kasnu užinu s predsjednikom i Prvom damom.
“In Name Only” – ovdje se radi o ljudima u crkvi koji imaju poteškoće u braku te samo sjede u crkvi. Njihov brak kao da je postojao samo na papiru i više nisu ono što su nekad bili.
Zbog velikog broja razvoda u crkvi, Candi je odlučila otići u studio i snimiti cd za ljude u vezi pod naslovom “His Hands” (Astralwerks/Honest Jons) koji je izdan u proljeće 2006. godine. “U crkvi se ponekad toliko koncentriramo na duhovne stvari da zanemarimo prirodne stvari”, kaže Candi. “To nije ravnoteža. Dok smo na zemlji, moramo se brinuti za bračnog partnera i djecu te im biti na raspolaganju. Ne možemo samo moliti po cijele dane jer nećemo raditi ono za što nas je Bog pozvao. Taj se projekt bavi problemima kroz koje svi prolaze, pa i kršćani. Pjesme ukazuju na stvari koje bi ljudi trebali prepoznati kao znak da imaju poteškoće u vezi. Znam da neki u crkvi to još uvijek neće razumijeti, ali sve mogu potkrijepiti citatima iz Biblije i ako se žele svađati s Biblijom, to je njihov izbor”.
“To što ljudi idu u crkvu ne znači da žive otuđenim načinom života”.
S glasom koji obuhvaća žanrove od soula do dancea i gospela, besprijekornim kao što je glas Marthe Wash, Candi je uistinu jedan od previđenih dragulja glazbene scene. Njezina životna filozofija se može sažeti u ovu rečenicu: “Imala sam majku koja moli, ona je usadila snagu u mene. Ako padneš, digni se, otresi prašinu sa sebe i nastavi dalje. Nemoj tonuti. Moraš se dignuti i ne dopustiti da te vjetar nosi amo-tamo. Ne možeš se uvijek prepustiti razvoju događaja i tako uspjeti. Moraš plivati uzvodno. Istinitije riječi od ovih nijedna diva nije prije rekla”.