Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DETALJI NOVOSTI

08.02.2020.

Teološka razmišljanja: Što doista uči pokret vjere? – 2. dio

U diskusiji koju je započeo Ervin Budiselić, izjavljeno je da Isus nije otišao u pakao ili podzemlje, ovisno o tomu koji prijevod koristite. Iznesene su tvrdnje da je Isus s križa, odmah otišao u raj, a ne u podzemlje. Grčka riječ za podzemlje je “had” i označava mjesto gdje su mrtvi. KJV prevodi tu riječ kao pakao. Dakle, je li Isus odmah otišao na to mjesto ili u raj? Pismo nas uči: “Zato on kaže: Kad uzađe na visinu, odvede zarobljenike, i dade ljudima darove. Ono uzađe – što drugo znači nego da je najprije sišao u donje krajeve zemlje? Onaj koji je sišao, je također i onaj koji je i uzišao iznad svih nebesa kako bi mogao ispuniti sve.” (Efežanima 4:8-10)

Navješćujući Isusovu smrt, David kaže: “Jer mi nećeš ostaviti dušu u Podzemlju ni dati da pravednik tvoj truleži ugleda.” (Djela apostolska 2:27)

Efežanima 4:8-10 govori o tomu da je Isus sišao u prebivalište za mrtve. No to nije potpuni opis onoga što se dogodilo. Pavao u novom zavjetu i psalmista u starom zavjetu opisuju događaje oko Isusove smrti na križu. U mesijanskom psalmu koji opisuje događaje oko Isusove smrti, psalmista navodi Isusovu molitvu s križa i kaže: “Neka me vode potopne ne preplave i neka me DUBINA ne proguta, i neka BEZDAN ne zatvori usta svoja nada mnom… Približi se DUŠI mojoj i OTKUPI JE; zbog neprijatelja mojih IZBAVI ME!” (Psalam 69)

Nadalje, Gospodin opisuje: “Bikovi me mnogi opkolili, jaki bikovi bašanski pritisnuli unaokolo. Razvalili su na mene usta svoja, kao proždrljivi i ričući lav. Razlio sam se kao voda, i sve su kosti moje iščašene, srce je moje kao vosak; rastopilo se usred grudi mojih. Snaga se moja kao razlomljeni crijep isušila, jezik se moj lijepi uz nepce moje; doveo si me do praha smrtnoga. Jer su me psi opkolili, skup opakih me okružio; proboli su ruke moje i noge moje. Prebrojiti mogu sve kosti svoje; oni gledaju i zure u mene. Odjeću moju dijele među sobom, a za moje ruho bacaju kocku. Ali ti, Jahve, ne budi daleko od mene, snago moja, požuri mi u pomoć! IZBAVI DUŠU MOJU od mača, život moj od pasje snage. Spasi me od lavljih ralja, od snage rogova bivoljih!” (Psalam 22 – molim vas pročitajte cijele psalme).

U 22. psalmu, Gospodin pokazuje što se paralelno događalo u naravnom i u duhovnom svijetu. U duhovnom svijetu, vidimo da su različiti demoni, navalili na Gospodina sa svih strana. I tu vidimo da u tom času nije u opasnosti bilo samo Isusovo tijelo, nego i njegova duša, njegovo unutarnje biće. U molitvi u 69. psalmu Gospodin kaže: “Približi se duši mojoj i otkupi je…”, a psalam 22. kaže: “Izbavi dušu moju od mača, život moj od pasje snage.”

Ako Isusova duša nije bila u opasnosti, zašto Isus moli za izbavljenje i otkupljenje? Očito je njegova duša bila u potrebi izbavljenja i otkupljenja, ali veliki broj vjernika, vjerojatno nikada nije zapazio i povezao ove retke s Isusovom smrti na križu. No oni nam govore nešto jako važno.

P.S. teologija koja nije utemeljena u Pismu nije ispravna. Odbacivanje Pisma je grijeh.

 

Autor: Damir Šićko Alić

PODIJELI ČLANAK