U prošlim člancima sam kratko dotaknuo pitanje svjedočanstva i potrebe provjere nekoga koga treba (ne treba) postaviti u crkvenu službu. Smatram da su ova pitanja i poštovanje ovih načela jako važni za zdrave i uspješne voditelje. No, možda sam prvo trebao dotaći prvu stvar koju sam napomenuo u prvom članku. To je uputa: “Neka ne bude novoobraćenik da se ne bi uzoholio”.
U prvoj Timoteju 5:22. stoji: “Ni na koga ishitreno ne polaži ruku i ne budi sudionik tuđih grijeha! Sebe čuvaj čistim!” Pavao govori Timoteju o rukopolaganju ljudi u službu. Svaki službenik treba biti postavljen u službu kroz druge, provjerene službenike. Nitko sam sebe ne smije postaviti, to nije Božji način. No Pavao ovdje govori Timoteju da ne smije ishitreno, na brzinu, rukopoložiti nekoga. Implikacija je da ako to netko učini tako, a osoba ima grijeh, ili učini grešne stvari jer je rukopoložena u službu, tada i oni koji su je rukopoložili snose udio u grijehu te osobe. Ovo je vrlo ozbiljna opomena i zato Pavao kaže: “Sebe čuvaj čistim”.
Mi koji rukopolažemo druge u službu trebamo biti svjesni ove opomene. To isto važi i za one koji možda nisu rukopoložili ali su pomogli i dali potporu nekome da uđe u službu, a ta osoba ima grijeh i učinit će grijeh, jer je mi podržavamo kao službenika. Nazivamo je pastorom ili nekom drugom titulom. Kada smo podržali i dali podršku nekomu tko nije još uvijek dostojan da uđe u službu, mi smo onečistili sebe i snosimo njegovu/njezinu krivicu za grijeh. Pavao kaže ishitreno ili prebrzo, što ukazuje na činjenicu da su neki ljudi pozvani, ali još uvijek nije došlo vrijeme za njihovo otpuštanje u službu. No, potreba, njihovo ili naše nestrpljenje, nečija ambicija, bunt ili što drugo forsiraju osobu da to učini. Ili osoba sama napusti crkvu i započne svoju crkvu nazivajući sebe pastorom.
Što god bio motiv ili razlog za neki takav postupak, to je grijeh. Bog ima svoje vrijeme i svoj način. Samo kada to uradimo u Božje vrijeme i na Bogu ugodan način, mi smo u Božjoj volji. Inače smo izašli iz nje. Posebno ako je ta osoba novoobraćenik, koja nema svjedočanstvo pastora i crkve i ne želi proći kroz proces provjere.
Ljubljeni, ako se nazivamo biblijskim kršćanima, tada se držimo biblijske upute.
Autor: Damir Šićko Alić