“Da svi budu jedno, kao što si ti, Oče, u meni i ja u tebi, neka i oni u nama budu jedno, da svijet uzvjeruje da si me ti poslao.” (Evanđelje po Ivanu 17:21)
U današnjem svijetu postoji političko-vjerski poticaj ka ujedinjenju i izjednačavanju različitih religija. Jedan dio toga se događa kroz ekumenu ili ekumenska zbivanja. Ljudi koji su u ekumeni znaju se pozivati na navedeni redak. Ovaj stih jedan je dio Isusove molitve i u njemu Isus doista moli da svi budu jedno. Ipak, ekumenisti tumače taj stih krivo. Zašto to mislim? Prvo, jer je taj stih izvađen iz konteksta – stihove uvijek trebamo tumačiti s obzirom na kontekst, a ne samostalno. Kada zagovornici politički korektne ekumene tumače ovaj stih, tvrde kako Isus poziva na zajedništvo svih ljudi – onih koji vjeruju, i onih koji ne vjeruju u Isusa i njegovo djelo. Iz stihova su zaključili kako Isus želi da novorođeni kršćani budu u jedinstvu ili zajedništvu s onima koji nisu novorođeni. To je krivo tumačenje.
Stih prije navedenog nam to govori: “Ne molim samo za ove, nego i za one koji će kroz njihovu riječ vjerovati u mene.” (Evanđelje po Ivanu 17:20)
Isus jasno kaže kako moli za one koji će vjerovati u njega. Dakle, poziva na jedinstvo one koji vjeruju u Isusa. Nadalje, Isus moli: “Neka i oni u nama budu jedno”. Iz toga je jasno da Isus poziva na jedinstvo koje je u njemu (Isusu) i Ocu, a ne na jedinstvo izvan Oca i Sina. Bez jedinstva u Isusu i Ocu ne možemo imati pravo jedinstvo. Jedinstvo za koje se politički korektni vjernici danas zalažu je izvan Isusa i Oca, izvan Isusove poruke. U toj vrsti ekumene vidimo novorođene vjernike koji se mole zajedno s ne-novorođenim ”kršćanima” – muslimanima ili pripadnicima nekih drugih religija i duhovnosti. Ovdje moram reći da oni imaju pravo izbora činiti te stvari – to je njihova stvar i njihov odabir. Ali, to nije ono što istinski kršćani trebaju raditi niti ono na što nas Isus poziva. Isus nas poziva na jedinstvo novorođenih vjernika u kojem smo mi jedinstveni s Ocem i Sinom. Ako novorođeni kršćani ulaze u ekumenski pokret koji uključuje i one koji nisu novorođeni, odnosno nisu vjernici u Isusa, tada su u grijehu. Ako voditelji crkvi uvode svoje vjernike u takvo zajedništvo, navode ih na krivi put i daju loš primjer drugim novorođenim vjernicima.
Ljubljeni, klonite se ljudskog jedinstva. Ono vas zavodi na krivi put. Naše jedinstvo treba biti u Ocu i njegovu Sinu, Isusu.
Autor: Damir Šićko Alić